niedziela, 2 grudnia 2012

Nagradzanie



Celem dążeń jest osiągnięcie etapu, w którym zabawa i kontakt stanie się przyjemnością samą w sobie, lecz początkowo współpracę ułatwić mogą nagrody. Są one źródłem motywacji, bardziej namacalną przyjemnością. Dziecko powinno wiedzieć, że jeśli postara się wykonać czynność jakiej się od niego oczekuje otrzyma nagrodę (można w tym celu użyć kart obrazkowych). Doprowadzi to do tego, że dziecko połączy samą zabawę z przyjemnym elementem, który będzie miał miejsce podczas jej trwania lub bezpośrednio po. Formą nagrody może być np. coś słodkiego, lub czynność, którą dziecko szczególnie lubi (oglądanie filmu, łaskotanie lub nie zagrażająca bezpieczeństwu czynność autystyczna np. zamykanie i otwieranie drzwi lub darcie papieru).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz